Sunday, June 24, 2007

Bought A Used Car In 2010 Do I Get A Refund

midsummer festival on the island

The Midsummer festival in Sweden this year fell to 22 June. On this longest day of the year celebrations are held throughout the country, some very traditional, some rather unconventional. Thanks to my CS host Håkan Linnea and I was able to know both versions.

On Friday morning we drove into the open air museum Hägnan (which I had visited a few days ago) because there is a classic Midsummer Night's Festival has been prepared. So I got a good idea of \u200b\u200bthe customs and practices that are celebrated on this day. In addition to countless costumes, special culinary treats and lots of Swedish flags, I was particularly struck by the midsummer pole was on, which is decorated by the children. This is a great cross, which is decorated with leaves and flowers.



Unfortunately we had to leave Hägnan even before the start of the festival proper, since we already had our next deadline, a boat trip out to one of the many small islands Luleå. Håkan's friend Emily had invited us and fortunately I was allowed on board.




The island was a wonderful piece of land with everything you could wish for. So there was a small beach for swimming (very cold!), Some trees unter denen wir unsere Zelte aufschlagen konnten und zahlreiche Felsen zum Herumklettern. Vor allem für eine Landratte wie mich war es wirklich ein Paradies.




Nachdem wir es uns auf der Insel gemütlich gemacht hatten, begannen wir bereits am Nachmittag mit dem Festessen. Auf Sandwiches und kleinere Snacks folgte später ein richtiges Grillfest mit anschliessendem Dessert. Natürlich hatten die Schweden zahlreiche Spezialitäten mitgebracht und so konnte ich genüsslich Hering in allen Variationen, Blaubeerkuchen und andere Delikatessen probieren.




Wir zimmerten uns sogar einen eigenen Mittsommernachtsmasten, der am Ende des Abends jedoch als Volleyballnetz herhalten musste.



Am folgenden Morgen genossen wir noch ein bisschen die warmen Sonnenstrahlen, bevor wir uns schliesslich auf den Rückweg machten.




Dieser Tag war bislang zweifellos der Höhepunkt meiner bisherigen Reise. Ich hatte jede Menge Spass mit meinen neuen Freunden und bin ihnen unendlich dankbar dafür, dass sie mich zu diesem Ausflug eingeladen haben, auch wenn sie dadurch oft gezwungen waren Englisch zu sprechen.

Meine Zeit in Luleå ist somit zu Ende und nun mache ich mich auf den Weg in Richtung Kiruna, wodurch ich (endlich) den Polarkreis will be exceeded. I'm curious how this is so, when the sun goes down and nothing more ...


Until next time,

Martin

0 comments:

Post a Comment